پزشکی 90 یزد
پزشکی 90 یزد

 

به گزارش ايرنا به نقل از سامانه "آل آفريکا"، دکتر "پونتيانو کاليبو" متخصص آسيب شناسي مرکز برنامه علوم پايه در واحد تحقيقات ايدز اوگاندا روز يک شنبه اعلام کرد که بررسي هاي موسسه اش و نيز مطالعات قبلي بر روي اين گروه از افراد اوگاندايي نشان مي دهد که برخي از اوگاندايي ها بطور طبيعي ويروس ايدز را از خود دفع مي کند.
به گفته وي، بدن اين افراد حامل سلول هايي از گلبول سفيد است که اين سلول هاي خاص هنگامي توليد مي شود که ويروس اچ.اي.وي به بدن آنان حمله کند.

رئيس موسسه پژوهش هاي ويروسي اوگاندا در اين باره افزود: پيچيده ترين آزمايش هاي اچ.اي.وي نيز مويد آن هستند که اين افراد با وجود آلودگي قبلي به ويروس اچ آي وي، سيستم ايمني بدنشان به گونه اي آنها را دفع کرده است که هيچ اثري از اين بيماري مهلک در وجود آنها يافت نمي شود.
دانشمندان مرکز اطلاعات ايدز کامپالا پايتخت اوگاندا اکنون روي 70 زوج ناهماهنگ فيزيولوژيکي آزمايش هايي را انجام مي دهند تا بتوانند نحوه مقاومت بدن آنها در مقابل اين ويروس را بررسي کنند.
با وجود اينکه يکي از اين زوج ها سال ها حامل اين ويروس بوده است، ولي مقاومت بدن زوج ديگر به حدي است که مقاربت جنسي بدون استفاده از وسايل تنظيم خانواده نيز موجب نشد بدن ديگري، اين ويروس را جذب کند.
دکتر کاليبو اظهار داشت: ما درحال بررسي اين وضعيت خارق العاده هستيم و لذا هنوز زود است در باره علت بروز اين پديده اظهار نظري صريح شود چرا که بسياري از پژوهشگران جهان علاقمند به آزمايش اين افراد خواهند بود.
وي اعلام نتيجه اين بررسي را به پايان اين تحقيقات پنج ساله موکول کرد و گفت: مسووليت انجام اين تحقيقات را شوراي تحقيقات پزشکي انگليس با حمايت موسسه ملي بهداشت آمريکا برعهده دارند و نتيجه آن پس از تکميل طرح در سال 2010 به اطلاع عموم خواهد رسيد.
متخصص آسيب شناسي مرکز برنامه علوم پايه در واحد تحقيقات ايدز اوگاندا خاطر نشان کرد که چند کشور در اجراي اين طرح سهيم هستند اما بخش اعظم اين پژوهش راهبردي را موسسه آسيب شناسي واکسيناسيون مستقر در آمريکا با همکاري دانشگاه آکسفورد لندن هدايت مي کند.
"پرفسور هينر گروسکورس" مدير واحد تحقيقاتي ايدز اوگاندا نيز گفت: گرچه اين قبيل افراد در جهان بسيار نادرند اما شواهدي در دست است که نشان مي دهد افرادي با ويژگي هاي ارگانيک مشابه وجود دارند که مي توانند راهگشاي بسياري از دستاوردهاي علمي پزشکي بعدي در اين زمينه باشند.
وي افزود: همه کشورها مراکز مبارزه با ايدز خاص خودشان را راه اندازي کرده اند و به فعاليت خود ادامه مي دهند ولي تاکنون نتيجه خاصي از تحقيقات آنها حاصل نشده است ولي يافته هاي جديد مرکز ما مي تواند چراغ راهي براي رسيدن به برخي نتيجه گيري هاي علمي تر باشد


نظرات شما عزیزان:

مسخ
ساعت16:58---1 تير 1391
جمله ای که گفتم گفت و گویی کوتاه در ذهن کافکاست.
پاسخ متشکرم جمله قشنگی بود .راستش رو بخواین من خودم به شخصه خیلی با آثار کافکا آشنایی ندارم و هرچه اطلاعات ازش دارم از صحبت با یکی از دوستای دوره دبیرستانم که یک کتابخون حرفه ای بود به دست آوردم و بعد از کنکور یکی از برنامه هام آشنایی با آثار کافکا بود اما به دلایلی این موضوع رو به دست فراموشی سپردم ولی حالا شما با نامتون و این جمله این موضوع رو دو مرتبه به من یاداوری کردید.از یاداوری تان سپاسگزارم.


مسخ
ساعت10:04---1 تير 1391
در هر حال تو از دست رفته ای پس باید دست بکشم؟ نه اگر دست بکشی از دست رفته ای.
پاسخ:به به چه جمله تامل بر انگیزی.مثل جمله های صادق هدایت میمونه .این جمله رو خودتون گفتید؟ازش بوی افسردگی میاد.


مسخ
ساعت23:45---31 خرداد 1391
خواهش میکنم اشکال نداره من غریبم.
پاسخ:حالا شما جواب من رو ندادید .از طرفدارای کافکا هستید؟


مسخ
ساعت20:07---31 خرداد 1391
اقای دکتر من از کی یاد کردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟ منظورم دستای بچه ی توی عکس بود
پاسخ:با عرض پوزش فراوان .من دچار اشتباه شده بودم .و چون سریع خونده بودم یک کلمه رو بد خونده بودم .خیلی خیلی معذرت می خوام .ای کاش خودتون رو معرفی می کردین تا شخصا اشتباهم رو خدمتتون توضیح می دادم .


مسخ
ساعت23:30---30 خرداد 1391
چرا نظرمو تایید نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:چون اگه تاییدش می کردم و اون وقت اون افرادی که تو نظرتون ازشون یاد کرده بودین این نظر رو می خوندن شک نکنید که به خاطر تایید این نظر ازم دلگیر می شدن . و شما هم لطف کنید وقتی نظر میدید جوری نباشه که نوعی توهین به به دیگران باشه . چون همین دیگران اول یقه تایید کننده رو میگرن.


...
ساعت0:45---29 خرداد 1391
\\\\










تشکر. قشنگ بود.







نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, توسط مهرداد منصوری |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.